CODZIENNE ZMAGANIA

ZDROWIE DZIECKA

PORADY MEDYCZNE

ROZWÓJ DZIECKA

RODZICE

WYCHOWANIE

PIELĘGNACJA DZIECKA

ZAKUPY DLA DZIECKA

CIEKAWOSTKI

BĘDE MAMĄ

ZDROWE ODŻYWIANIE

CO JEST GRANE

CZAS SPĘDZONY Z DZIECKIEM

EDUKACJA

Płatki owsiane na zdrowie

Płatki owsiane na zdrowie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ostatnio bardzo wiele mówi się o potrzebie regulowania perystaltyki jelit; o uczuciu wzdęcia i pełności, które w znacznym stopniu obniżają nie tylko nasze samopoczucie, ale i aktywność życiową. Wszystkie te objawy powstają na skutek złych nawyków żywieniowych i życia w ciągłym biegu.

 

Niestety, praca niektórych z nas nie pozwala na radykalną zmianę stylu życia. Nie znaczy to jednak, że osoby te skazane są na wieczne dolegliwości żołądkowe i jelitowe. Klucz do rozwiązania tej zagadki to błonnik, który nie jest trawiony ani wchłaniany w przewodzie pokarmowym człowieka i dlatego swoją ,,misję prozdrowotną’’ rozpoczyna w jelitach. Należy do niej m.in. pomoc w problemach trawiennych, czy w walce z otyłością, a także obniżanie poziomu cholesterolu oraz stabilizowanie stężenia glukozy we krwi. Pokarmy zawierające błonnik są powoli wchłaniane przez organizm, dlatego po ich zjedzeniu długo czujemy się nasyceni.

 

Poza tym błonnik jest w stanie eliminować z organizmu toksyny, kwasy żółciowe, metale ciężkie, a nawet substancje rakotwórcze. Najwięcej tego cennego składnika zawierają warzywa, owoce oraz pieczywo, jednak tylko z pełnego ziarna. Niestety, rola warzyw, szczególnie w sezonie zimowym nie jest znacząca w naszej diecie. Co więcej, przeciętny zjadacz chleba to przeważnie zjadacz chleba białego, który spowalnia działanie układu pokarmowego. Warto więc wyrobić sobie zdrowe nawyki, które niekoniecznie kojarzyć się muszą z katowaniem organizmu suchymi otrębami, czy tonami suszonych śliwek. Równie skutecznym, a o wiele przyjemniejszym sposobem na dostarczenie odpowiedniej ilości błonnika jest choćby porcja płatków owsianych na śniadanie. Wystarczy, że dodamy do nich mleka lub jogurtu, garść ulubionych bakalii i już stawiamy, jakże przyjemny, krok ku lepszemu samopoczuciu naszego układu pokarmowego.

 

Aby być całkowicie pewnym źródła pochodzenia produktów, które jemy, rozsądniej wybierać marki sprawdzone i bezpieczne, takie jak np. Elovena. To marka zdrowych i naturalnych przekąsek, produkowanych na bazie owsa, które swoje prozdrowotne właściwości zawdzięcza krótkiemu okresowi wegetacji na chłodnych polach Skandynawii.  Zboże to, poza wysoką zawartością błonnika i witaminy B1, posiada również związek zwany beta-glukanem, który odpowiada za wyrównywanie poziomu cukru we krwi. Dzięki wcześniejszemu, wstępnemu procesowi gotowania, płatki Elovena wystarczy gotować przez 1 minutę. Zaraz potem są gotowe do spożycia w formie zupy lub koktajlu owocowego, a także możliwe do wykorzystania jako łagodząca i nawilżająca maseczka do twarzy!

 

Najlepszą rekomendacją płatków owsianych Elovena jest to, że ze względu na swoje właściwości weszły w skład prozdrowotnego programu Siła Serca realizowanego przez Fundację Rozwoju Kardiochirurgii im. Prof. Z. Religii. Decydując się na zakup produktów oznaczonych logo Siła Serca pomagamy w opracowaniu prototypu i wdrożeniu do praktyki klinicznej sztucznej komory wspomagania serca dla dzieci, gdyż część dochodu ze sprzedaży tych produktów przeznaczana jest właśnie na ten cel. Więcej informacji na www.silaserca.pl

 

 

 

 

 

CODZIENNE ZMAGANIA

ZDROWIE DZIECKA

PORADY MEDYCZNE

ROZWÓJ DZIECKA

RODZICE

WYCHOWANIE

PIELĘGNACJA DZIECKA

ZAKUPY DLA DZIECKA

CIEKAWOSTKI

BĘDE MAMĄ

ZDROWE ODŻYWIANIE

CO JEST GRANE

CZAS SPĘDZONY Z DZIECKIEM

EDUKACJA



Nie przeocz żadnej
ważnej wiadomości!
Zapisz się już dziś!

Partner