CODZIENNE ZMAGANIA

ZDROWIE DZIECKA

PORADY MEDYCZNE

ROZWÓJ DZIECKA

RODZICE

WYCHOWANIE

PIELĘGNACJA DZIECKA

ZAKUPY DLA DZIECKA

CIEKAWOSTKI

BĘDE MAMĄ

ZDROWE ODŻYWIANIE

CO JEST GRANE

CZAS SPĘDZONY Z DZIECKIEM

EDUKACJA

Metamorfoza lidera – Bioaron C zmienia opakowanie

Metamorfoza lidera – Bioaron C zmienia opakowanie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Po raz pierwszy, od niemal 20 lat obecności na rynku, Bioaron C, lider w segmencie leków wzmacniających odporność dzieci, zmienił opakowanie! Zmiana szaty graficznej jest nie tylko kosmetycznym liftingiem, ale całkowitym przeobrażeniem identyfikacji wizualnej marki. 

Zarówno badania konsumenckie, jak i dogłębna analiza segmentu syropów wzmacniających odporność dzieci prowadzona przez Europlant PhytoPharm, dystrybutora Bioaronu C, wskazywały na potrzebę zmiany opakowania na bardziej nowoczesne, wpisujące się designem w swoją kategorię. Dotychczasowe komunikowało wprawdzie istotny atut – naturalność produktu - ale postrzegane było jako zdecydowanie old fashioned. 

„Projekt nowego opakowania powstał w Dragon Rouge. Agencja zaproponowała odważną zmianę, wyraźnie pozycjonując markę w kategorii i rozbudowując identyfikację emocjonalną” - informuje Jarek Szczepański, Międzynarodowy Dyrektor Marketingu i Sprzedaży Europlant PhytoPharm.

Nowy projekt przyciąga wzrok dynamiką postaci, intensywnymi kolorami i emocjami, którymi emanują postacie chłopca i dziewczynki. Jedynym elementem wspólnym ze starym opakowaniem pozostał „colour coding” – intensywny róż, jako istotny element identyfikacji i ciągłości Bioaronu C. Poprzez takie ujęcie graficzne, nowe opakowanie w sposób czytelny komunikuje przeznaczenie preparatu, zarówno jeśli chodzi o grupę docelową, jak i wskazania produktu, co jednoznacznie potwierdziły testy konsumenckie.
„Osoby biorące udział w badaniu bardzo pozytywnie oceniły nowe opakowanie, zarówno pod względem estetycznym jak i informacyjnym” – mówi Agnieszka Filipiak, Brand Manager marki. „Mamy nadzieję, że taka ocena przyczyni się do utrzymania , a nawet jeszcze większego wzrostu dynamiki sprzedaży, którą Bioaron notuje od dwóch lat” – dodaje.

Wzrost sprzedaży, o którym mówi Filipiak, to efekt intensywnych działań re-witalizacyjnych marki prowadzonych przez Europlant PhytoPharm od 2007 roku. „Zmiana tożsamości wizualnej marki jest ostatnim etapem re-launchu Bioaronu C. Wcześniej
zmieniliśmy strategię komunikacji, stworzyliśmy nową kampanię reklamową, ulepszyliśmy profil smakowy produktu i wprowadziliśmy nowy wariant: 200ml” – dodaje Jarek Szczepański.
Kolejne etapy komunikacji z konsumentem, wyraźnie wyróżniające Bioaron od konkurencji, miały silne nacechowanie emocjonalne, zachowany został jednak kompetencyjno-medyczny positioning marki. Działania prowadzone były za pomocą starannie wyselekcjonowanych nośników: prasy, outdooru, radia, POS, a także PR-u. Platforma komunikacyjna została dokładnie dopasowana do potrzeb głównej grupy docelowej: rodziców dzieci w wieku 3 - 12 lat. Kampanie reklamowe Bioaronu C zostały nagrodzone w konkursach Idea Awards i Effie.
W 2008r. Bioaron C, z 20% udziałem w segmencie, powrócił na pozycję lidera. W 2009r. jego dynamika sprzedaży osiągnęła 46% wzrost.
Nowe opakowanie Bioaronu C zacznie stopniowo pojawiać się w aptekach w sezonie jesienno-zimowym. Obecnie trwa zakrojona na szeroką skalę akcja edukacyjna, skierowana do lekarzy pierwszego kontaktu i pediatrów, a także farmaceutów.
Nowe opakowanie Bioaronu C dostępne jest w dwóch pojemnościach:
butelka 100 ml – cena ok. 10 zł i butelka 200 ml – cena ok. 19 zł

 

źródło: otopr.pl




 

CODZIENNE ZMAGANIA

ZDROWIE DZIECKA

PORADY MEDYCZNE

ROZWÓJ DZIECKA

RODZICE

WYCHOWANIE

PIELĘGNACJA DZIECKA

ZAKUPY DLA DZIECKA

CIEKAWOSTKI

BĘDE MAMĄ

ZDROWE ODŻYWIANIE

CO JEST GRANE

CZAS SPĘDZONY Z DZIECKIEM

EDUKACJA



Nie przeocz żadnej
ważnej wiadomości!
Zapisz się już dziś!

Partner