CODZIENNE ZMAGANIA

ZDROWIE DZIECKA

PORADY MEDYCZNE

ROZWÓJ DZIECKA

RODZICE

WYCHOWANIE

PIELĘGNACJA DZIECKA

ZAKUPY DLA DZIECKA

CIEKAWOSTKI

BĘDE MAMĄ

ZDROWE ODŻYWIANIE

CO JEST GRANE

CZAS SPĘDZONY Z DZIECKIEM

EDUKACJA

Bohaterowie kreskówek zachęcają do picia mleka

Bohaterowie kreskówek zachęcają do picia mleka


 

 

 

 

 

 

Statystyczny Europejczyk pije 350 l mleka rocznie. Statystyczny Polak aż o połowę mniej. Próbując zmienić złe nawyki żywieniowe Polaków, Candia pod koniec października startuje z nowym produktem przeznaczonym głównie dla dzieci. Na jego opakowaniach do picia mleka będą zachęcać bohaterowie kreskówek Disneya.

Bezcenne składniki

Mleko to najlepsze i podstawowe źródło łatwo wchłanialnego wapnia, tak dla dzieci, jak i dla dorosłych. Pierwiastek ten jest niezbędny m.in. do budowy zębów i kości. Do 10. roku życia powstaje 50% tzw. masy kostnej, a do 20. – już 90%. Trzecia dekada życia to zakończenie tego procesu. Zbyt mało wapnia

    w dzieciństwie i młodości spowoduje, że kości będą kruche i podatne na złamania, a w starszym wieku może nam grozić osteoporoza. Na każdym etapie życia wapń wpływa także na układ nerwowy, hormonalny, mięśniowy oraz na krzepnięcie krwi.

Szklanka mleka to ponad 200 mg wapnia. Dla porównania: taką samą ilość tego pierwiastka znajdziemy

    w 400 g fasolki szparagowej czy 200 g szpinaku. Tymczasem dobowe zapotrzebowanie na wapń wynosi 400600 mg u niemowląt i 1200 mg u 18-latka. Mleko to także cenne źródło białka, kwasów tłuszczowych oraz witamin A, D, E, K i B2.

Instytut Żywności i Żywienia zaleca spożywanie od 3 do 5 szklanek mleka dziennie, w zależności od wieku.

Jak zachęcić dzieci do picia mleka?

To pytanie zadają sobie codziennie rodzice wielu polskich dzieci, które wypijają średnio o połowę mniej mleka, niż się zaleca. Potwierdzają to nie tylko opinie dietetyków, ale i przeprowadzane badania: spożycie mleka w Polsce jest niedostateczne! Nic dziwnego, jeśli przeciętny Kowalski konsumuje rocznie 180 l mleka (lub jego przetworów, wyrażonych w ekwiwalencie mleka) – to blisko o połowę mniej niż statystyczny obywatel innych krajów Unii Europejskiej, wypijający ok. 350 litrów rocznie*.

Sytuację tę mają za zadanie zmienić specjalne programy i kampanie społeczne, takie jak „Szklanka mleka
w szkole” czy „Pij mleko! Będziesz wielki(a)!”. Na pomoc polskim rodzinom stara się przyjść także Candia, proponując mleko w atrakcyjnych, przyciągających wzrok opakowaniach, mogących z sukcesem konkurować z „kultowymi” butelkami i puszkami nie zawsze zdrowych napojów, po które jakże chętnie sięgają młodzi konsumenci.

Kreskówka pomoże

Candia, pionier innowacji i jeden z najważniejszych producentów branży mleczarskiej w Europie, startuje właśnie z nowym produktem przeznaczonym głównie dla dzieci. Jest to mleko półtłuste (1,55%) UHT
w kartonowych opakowaniach z wizerunkami najbardziej znanych bohaterów kreskówek Disneya. Front opakowania zdobią portrety Kaczora Donalda, jego narzeczonej Daisy, Myszki Miki, Minnie, Goofiego, Sknerusa McKwacza oraz trójki siostrzeńców Donalda: Hyzia, Dyzia i Zyzia. Po drugiej stronie kartonów znajdzie się 10 różnych komiksów z bohaterami Disneya. Obrazkowe historyjki pomyślane są tak, aby młody czytelnik z odrobiną zacięcia detektywistycznego mógł sam domyślić się zakończenia, a jego poprawność sprawdzić później z rozwiązaniem umieszczonym na kartonie do góry nogami. Dodatkowo każdy
z bohaterów ma dla dzieci własną zabawną zagadkę umieszczoną na froncie opakowania. Jej odczytanie wymaga od młodego człowieka nieco wysiłku, gdyż i pytanie, i odpowiedź są ukryte w ilustracji.

Mleko Candia w kartonach z bohaterami Disneya będzie dostępne w polskich sklepach od końca października br.

Cena kartonu 1 l: OK. 2,99 zł.

Karton ma poręczne, plastikowe zamknięcie i jest pakowany w wygodne dla klientów zgrzewki (6 szt.)
z mocnym uchwytem.

 

Warto wiedzieć:

Z historii mleka spożywczego:

Zwierzęta mlekodajne krowy, kozy i owce udomowiono ok. 11 tys. lat temu na Bliskim Wschodzie. Od tego czasu mleko jest obecne w menu człowieka.

Starożytni Grecy wymyślili nowe produkty z mleka oraz sposób ich przechowywania. Starożytni Rzymianie wynaleźli sposób warzenia twarogu i wędzenia sera.

Słowianie pili mleko już ok. VI w. p.n.e., ale rozsmakowali się w nim dopiero, gdy odkryli mleko zsiadłe.

Wikingom zawdzięczamy wynalezienie masła.

W średniowiecznej Europie w produkcji serów specjalizowały się klasztory.

W Polsce mleko rozpowszechniło się pod koniec XVIII w. dzięki osiedlającym się u nas Holendrom, którzy wprowadzili hodowlę bydła na większą skalę. Pierwsza mleczarnia na terenie Polski powstała w 1881 r. w Poznaniu.

Punktem zwrotnym w mleczarstwie było wynalezienie w XIX w. wirówki do odwirowywania śmietanki z mleka. Dzięki temu możliwe stało się wyprodukowanie np. masła deserowego.

Zaskakujące fakty na temat picia mleka:

Dzieci nie piją mleka, bo... nie muszą. Z badań przeprowadzonych na potrzeby kampanii „Pij mleko! Będziesz wielki
(-a)!” wynika, że to sami rodzice pozwalają dzieciom na niepicie mleka. W opinii większości matek mleko wcale nie jest niezbędnym elementem diety dziecka**.

Spożywanie mleka i jego przetworów przedłuża życie. Tak wynika z brytyjsko-australijskich badań, o których  informowało w pierwszej połowie 2009 r. pismo „Heart”. Jeśli jako dzieci konsumujemy dużo wapnia – przede wszystkim z mleka i jego przetworów – jesteśmy mniej narażeni na udar mózgu i inne groźne dla życia schorzenia. Dzienne spożycie przynajmniej takiej ilości wapnia, jaką zawiera ok. 0,6 litra mleka, aż o 60% obniża ryzyko udaru mózgu. Korzystne działanie nabiału może wynikać z tego, że wysokie spożycie wapnia reguluje ciśnienie krwi, a jak wiadomo, to przedłużające się nadciśnienie zwiększa ryzyko udaru mózgu. Wg tych samych badaczy picie dużych ilości mleka i jego przetworów nie zwiększa ryzyka choroby serca, mimo że zawierają one tłuszcze (w tym cholesterol)***.

Bohaterowie Disneya

Myszka Miki i Kaczor Donald to jedne z najlepiej rozpoznawalnych postaci współczesnej kultury popularnej. Myszka Miki (amer. Mickey Mouse) i jego narzeczona – Minnie zostały stworzone w 1928 r., zaś ich najlepsi przyjaciele, np. Kaczor Donald, Pies Pluto, Goofy, na początku lat 30. XX wieku. Do ich popularności przyczyniły się, poza filmami rysunkowymi, także niezliczone komiksy opowiadające o przygodach mieszkańców Kaczogrodu.

Komiks

Nazwa ta pochodzi od angielskiego słowa comic, ponieważ taki właśnie humorystyczny charakter miały pierwsze historyjki obrazkowe drukowane w angielskiej XIX-wiecznej prasie codziennej.

Typowe cechy komiksu, jaki obecnie znamy, utrwaliły się w początkach XX wieku w USA: krótka i zwarta forma złożona zwykle z kilku obrazków, którym towarzyszą dymki z tekstami. Tego rodzaju komiksy w krótkim czasie zdobyły takie powodzenie, że zaczęto je wydawać w formie zeszytów, tzw. comic book.

Za rodzime prakomiksy niektórzy uznają powstałe przed wojną książki spółki Makuszyński – Walentynowicz
o przygodach Koziołka Matołka. Swoich wiernych czytelników i kolekcjonerów mają do dziś serie komiksów „Tytus, Romek i Atomek”, Kajko i Kokosz czy „Kapitan Żbik”. Ogromnie popularne są także pisma komiksowe o przygodach mieszkańców Kaczogrodu – właśnie z bohaterami Disneya. Postacie te mają także własną, polską stronę www i pismo „Kaczor Donald”.

W ostatnich latach coraz większą popularność zdobywa komiks japoński, zwany mangą, zaś najnowszym rodzajem komiksu jest jego odmiana sieciowa, publikowana w Internecie, często przez nieprofesjonalnych artystów.

 

Źródła:

*„Rynek mleka, stan i perspektywy. Analizy rynkowe” kwiecień 2006, październik 2008, Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywieniowej – Państwowy Instytut Badawczy, Agencja Rynku Rolnego, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

**Z materiałów VII Kongresu Badaczy Rynku i Opinii, październik 2006 r. Badania realizowane przez Millward Brown SMG/KRC na potrzeby kampanii społecznej dla IAA Polska w latach 2002–2005.

***Za portalem www.rynekzdrowia.pl, lipiec 2009 r.

 

Więcej informacji:

Joanna Kongstad, e-mail: joanna@prosignum.com.pl, tel.: 0 507 067 058

Kamila Supron-Kalinowska, e-mail: kamila@prosignum.com.pl, tel.: 0 606 445 902

 

 

Candia S.A. to jeden z największych producentów mleka spożywczego w Europie, o długoletniej tradycji (rok założenia: 1971). Roczna sprzedaż produktów firmy wynosi 1.500 milionów litrów. Wieloletnie badania i zdobyte doświadczenie pozwoliły koncernowi stworzyć urozmaicone wyroby, które odpowiadają na potrzeby konsumentów w Europie i w 50 krajach świata. W 1990 roku powstał Instytut Candia – centrum badawcze zrzeszające naukowców z całego świata i od kilkunastu lat zajmujące się rozpatrywaniem wpływu mleka na organizm ludzki. Wyniki pracy tych fachowców są cenione i wykorzystywane także przez innych producentów produktów mlecznych.

 

W Polsce produkty Candia są dostępne od 1992 roku, obecnie w sklepach możemy znaleźć:

w segmencie mleka wzbogaconego

Mamo, rosnę! 3 (płynne mleko modyfikowane dla dzieci w wieku 1-3 lat)

Candia Junior (specjalne mleko dla dzieci i młodzieży w wieku 3-15 lat, z dodatkiem witaminy D i wapnia)

w segmencie mleka bez dodatków

Mleko Premium (półtłuste)

Mleko Candia BIO (najwyższej jakości mleko pochodzące z francuskich farm ekologicznych)

Mleko kozie półtłuste

Mleko kozie tłuste

w segmencie napoi mlecznych

Candy’Up (mleka smakowe: truskawkowe, czekoladowe, bananowe)

Candia Lait au Chocolat Noir 330 ml (luksusowa czekolada do picia)

Ayran (turecki jogurt na słono).

 

 

 

CODZIENNE ZMAGANIA

ZDROWIE DZIECKA

PORADY MEDYCZNE

ROZWÓJ DZIECKA

RODZICE

WYCHOWANIE

PIELĘGNACJA DZIECKA

ZAKUPY DLA DZIECKA

CIEKAWOSTKI

BĘDE MAMĄ

ZDROWE ODŻYWIANIE

CO JEST GRANE

CZAS SPĘDZONY Z DZIECKIEM

EDUKACJA



Nie przeocz żadnej
ważnej wiadomości!
Zapisz się już dziś!

Partner